Witaj. System subrosa rozpoznał cię jako: gość   :: wróć na stronę główną.
Online
Obecnie jest 2 gości i 0 użytkowników online.

Możesz zalogować się lub zarejestrować nowe konto.
poniedziałek, 14 stycznia 2008 - 20:42

Strona gotowa do druku
Inne
Na polskim rynku gier bitewnych konkuruje ze sobą kilkanaście jeśli nie kilkadziesiąt sklepów. Jednak w naszym porównaniu nie zajmowaliśmy się wszystkimi a jedynie tymi, które w swojej ofercie posiadają figurki do systemu W40k. Inne systemy póki co pozostają poza zakresem naszego zainteresowania. Sklepy zostały wybrane jeżeli google.pl wskazało je pod hasłem „sklep w40k” do 30 strony. Porównałem zatem następujące sklepy:

Cytadela.pl

Bard.pl

Czempioni.pl

Spidergames

Replikator.pl

Rebel.pl

Sfan.pl

Strateg.pl

Bitewniaki.pl

Pierwszym i możliwie najbardziej obiektywnym miernikiem oceny atrakcyjności danego sklepu jest poziom cen oferowanych towarów. Dla jego porównania wybrałem 10 towarów, z których każdy był dostępny w każdym ze sklepów. Nie było to takie proste ponieważ oferta niektórych sklepów jest niepełna i nasuwa przypuszczenie, iż sklepy te dopiero zaczynają oferować towary do w40k. Chciałem również, żeby towary te były w różnych przedziałach cenowych, bo takie zróżnicowanie daje bardziej adekwatną miarę oceny poziomu cen w danym sklepie. Następnie dla wszystkich w danym sklepie wyliczyłem średnią arytmetyczną (tzn. wyliczył ją za mnie Open Office) i na tej podstawie porównałem średnie ceny. Tyle o metodzie, teraz porównanie cen. Wybrałem następujące towary: CSM:Obliterator, W40k Podręcznik Główny, Eldar WraithLord, Cadian Shock Troopers, Necron Monolith, Eldar Avatar, Tau Hammerhead, Battle of Macragge, Eldar Battleforce, IG Chimera.




Photobucket



Jak wynika z powyższej tabeli zwycięzcą w kategorii najniższe ceny jest Cytadela.pl. Zaraz za nią z minimalną różnicą Bitewniaki.pl. Pierwszą trójkę zamyka Bard.pl przy czym w czasie w którym sprawdzałem ceny były o­ne obniżone o 20% w ramach promocji. Miejmy nadzieję, że będzie to trwała promocja. Kolejne miejsce zajęły odpowiednio Czempioni.pl, Replikator.pl, Rebel.pl, Spidergames, Strateg.pl (to właśnie ten sklep, który chyba dopiero zaczyna swoją „przygodę” z w40k) a stawkę zamyka Sfan.pl .

W całym tym projekcie zaskoczyło mnie mimo wszystko zróżnicowanie cen poszczególnych produktów. Różnice w cenach sięgały czasami poziomu 100% pomiędzy najtańszą ofertą a najdroższą. Dlatego naprawdę warto sprawdzić ceny w różnych sklepach zanim się zdecydujecie na zakup.

Oczywiście cena to nie jedyny powód, który determinuje nasz wybór. Jednak inne jego przesłanki są mniej lub bardziej subiektywne. To na co chciałbym zwrócić Waszą uwagę to:
-informacja o dostępności produktu,
-forma płatności oraz jej ułatwienia.

O stanie magazynów jesteśmy informowani w następujących sklepach: Bard.pl, Spidergames, Replikator.pl, Rebel.pl i Bitewniaki.pl. Sklepy te, poza Spidergames, określają również czas dostawy dla produktów, których aktualnie nie ma w ich magazynach. Sami przyznacie, że to bardzo cenna informacja.

Ponadto sklepy Bard.pl, Replikator.pl, Rebel.pl, Sfan i Bitewniaki.pl obsługują możliwość zapłaty przelewem elektronicznym poprzez usługę Płatności.pl. Dla posiadaczy bankowych kont internetowych to wygodne ułatwienie.

Co do ocen ściśle subiektywnych nagrodę za najlepszy (najczytelniejszy i najprzyjaźniejszy) interfejs i wygląd strony przyznałbym sklepowi Replikator.pl. Zaraz za nim umiejscawiam Bitewniaki.pl i Rebel.pl.

Jeżeli macie jakieś uwagi, pominęliśmy jakieś sklepy, coś nie tak z naszą metodotyką piszcie śmiało. To nasz debiut w tej roli. Bo nic tak nie cieszy gracza niż rosnąca konkurencja pomiędzy sklepami pełnymi jego wymarzonych figurek.

Pozdrawiam
Slaw
Notatka: 14.01.2008 r.

Ps. Dzięki Błotnikowi wiemy, że w sklepie Sfan.pl obowiązuje 18% zniżka a ponadto, iż sklep ten ma nowszą witrynę pod adresem www.sklep-fantastyczny.pl, gdzie ceny są jeszcze bardziej atrakcyjne. Sklep ten uwzględnimy w następnym rankingu.


Komentarze

Slaw
14-01-2008 - 21:27
Dziwna trójstronnicowa konstrukcja ma na celu ograniczenie destrukcyjnego wpływu tabelki w środku z którą nie mogłem sobie poradzić a która rozwalała formatowanie całego tekstu. Ale mam nadzieję, że mimo wszystko artykuł jest czytelny.

Pozdrawiam
Sławek
Ardis_deLeveren
14-01-2008 - 22:11

Jeżeli chodzi o ceny, to faktycznie porównanie dobrze oddaje sytuację faktyczną. Aczkolwiek, tak jak napisałeś, zawsze warto sprawdzić ceny w różnych miejscach, przynajmniej w obrębie pierwszej trójki - np. przy Land Raiderze Crusaderze, Bitewniaki rozkładają Mortimera na łopatki; bez mała 50zł różnicy... :D

W kwestii interfejsu - jak powiedziałeś, rzecz gustu; na dodatek każdy ma swoje wady i zalety. Mnie najbardziej odpowiada wygląd Cytadeli; wszystko mieści się na jednej stronie. Za to w Bitewniakach i Replikatorze obrazki znacznie ułatwiają szukanie - człowiek na pierwszy rzut oka widzi, co ma przed sobą.

Ogólnie - interesujący artykulik. Nieco zaskakujący temat i solidne wykonanie. Good work. ;)

ibsen
14-01-2008 - 23:50

heh... spoczko i może nawet że przydatne i na poważnie do tego, nie że trelemorele jakieś tam pierdoły tylko na poważnie... więc chylę kapelusz marki borsalino, a najzabawniejsze w tym wszystkim jest to mianowicie, że ja sam, osobiście, w sklepie ostatni raz to kupiłem karasia i to było dwa lata temu :-)

ES
15-01-2008 - 09:21

Fajne, przejrzyste zestawienie. Teraz tylko wypadałoby je aktualizować raz na jakiś czas, a docelowo - zautomatyzować :)

brother_bethor
15-01-2008 - 11:18

Bardzo fajny pomysł z tym zestawieniem. Jak często chcesz bawić się w statystykę? Raz do roku czy częściej, co pół roku czy co kwartał?

Może zamiast tabelki w html zrobić taką w OO, przygotować zrzut ekranowy i wkleić obrazek?

Slaw
15-01-2008 - 17:04

Ideą rankingu jest jego stały charakter. Myślę, że raz na dwa miesiące wystarczy. I dzięki za miłe słowa.

Pozdrawiam
S.

Slaw
15-01-2008 - 19:13

Wspólnymi siłami udało się doprowadzić formę artykułu do jako takiej postaci. Dzięki dla Ibsena.

S.

ibsen
15-01-2008 - 20:38

A czy ktokolwiek w ogóle zwrócił uwagę po ile jest funt dzisiaj? :-) hehehe

Normalnie wszystkie boroki, które ściuboliły funciaka do funciaka, zapieprzając na dwóch zmywakach naraz, nie dojadając i śpiąc w jednej kawalerce z 14 innymi biedakami, jak teraz przyjadą i zobaczą kursy... to se chyba w łeb strzelą :-)...

W związku z tym mam pytanie... Czy chłopki stanieją?

Verbal
16-01-2008 - 13:05

Nie stanieją, bo kurs funta nie ma nic wspólnego z cenami na naszym radosnym rynku lokalnym ... z tego co wiem.

Artykuł przydatny tak dla kupujących jak i sprzedawców imo ... good job. BTW dla mnie czynnik pt. możliwość płatności elektronicznej (credit card) ma duże znaczenie i szczególnie za tą informację dziękuję :)

ES
16-01-2008 - 13:10

Chłopki już staniały. Nie zauważyliście? ;)

Szaman
16-01-2008 - 14:16

ja akurat bylbym bardziej zaintereswoany takim rankingiem sklepow stacjonarnych. te maja wiecej pola manewru niz tylko cena, informacja o dostępności produktu i forma płatności oraz jej ułatwienia.

ES
16-01-2008 - 15:18
Szamanie: zgoda, sklepy stacjonarne mają większe pole do popisu. Jednak jakie informacje mogliby wyciągnąć gracze z proponowanego przez Ciebie rankingu? Przecież zdecydowana większość klientów raczej nie pojedzie przysłowiowych 350 km tylko po to, żeby w lepszych cenach zrobić zakupy w innym mieście.
Ranking taki miałby chyba sens przy porównywaniu do siebie sklepów z jednego miasta lub co najwyżej regionu, tak by zakup modelu nie wiązał się z całodzienną wyprawą za ciężką kasę.

Generalnie mam wrażenie, że pojmuję Twoją intencję: niskie ceny to nie wszystko - i z tym się całkowicie zgadzam. Wszelako ranking Slawa nie ma na celu promowania zakupów przez net, porównuje tylko opcje dostępne w sieci.
Szaman
16-01-2008 - 15:30

ESie, zgadzam sie z Toba. nie mniej jednak uwazam, ze taki ranking bylby interesujacy - choc badania sa duzo trudniejsze do przeprowadzenia ze wzgledu na odleglosci, ktore trzeba przebyc, oraz tak naprawde subiektywna ocene "sedziego" w dosc elastycznych kategoriach...

Slaw
16-01-2008 - 18:18
Ranking dotyczył sklepów internetowych z dwóch powodów. Po pierwsze technicznie przeprowadzenie takiego badania jest możliwe bez nadmiernych trudności. Nie wyobrażam sobie nawet jak można by przeprowadzić analogiczną operację co do sklepów stacjonarnych. Ale jestem otwarty na pomysły. Po drugie zakupy internetowe cieszą się sporym powodzeniem z powodu coraz niższych cen, co jest rezultatem silnej konkurencji. Chcielibyśmy w interesie graczy tą konkurencję jeszcze pobudzić.

Oczywiście niskie ceny to nie wszystko i starałem się to w rankingu zasygnalizować. W sklepach internetowych nie można się spotkać i zagrać, ale z uwagi na oczywistość tej wiedzy nie pisałem o niej. Z resztą rola rankingu jest czysto informacyjna i pozwala na pogłębienie rozeznania na rosnącym ciągle rynku. To co gdzie ktoś kupi jest na pewno wynikiem wielu czynników, nie tylko zasobności portfela.

Kto wie czy obecnie więcej transakcji nie jest zawieranych na rynku wtórnym za pośrednictwem chociażby Allegro lub poprzez ciągle rosnącą popularność Mail Order'a? Na ten temat danych nie mamy i o tym również nie piszę, ograniczając zasięg artykułu do tych danych, które łatwo zweryfikować.

Pozdrawiam
Sławek
Błotnik
16-01-2008 - 21:28

Brawa dla piszącego artykuł. Kolega widać nie zna literek i cyferek, skoro wypisuje takie głupoty.

Przed chwilą obszukałem wszystkie sklepy i np. Sfan ma IDENTYCZNE ceny jak Cytadela. Chyba jednak musisz uważniej czytać to, o czym masz pisać. Pozdro!

Verbal
16-01-2008 - 22:57

A nie przyszło Ci do głowy, że Sfan mógł właśnie obniżyć ceny (może i przez ten artykuł), może zanim zaczniesz zarzucać komuś brak znajmomości słowa pisanego czy matematyki sam pomyślisz zanim coś napiszesz? Polecam, bo to podobno nie boli :|

ibsen
16-01-2008 - 23:09

Hehehe...

No tak... Zdawaliśmy sobie sprawę, że wrzucając ten artykuł ktoś może się poczuć ekhm ekhm... urażony... No bo jednak sklep to biznes, czyli komuś podsumowuje się biznes na tle innych biznesów ewentualnie mu szkodząc...

Ale, mimo wszystko, drogi Błotniku o wiele milej było by gdybyś napisał np:

"Cześć, jestem Błotnik, mam coś wspólnego ze sklepem Sfan (jestem jego właścicelem, współwłaścicielem, znam jego włascicieli, to moi kumple i wogóle fajne z nich chłopaki). Średnio wypadliśmy w tej tabelce, więc obcięliśmy swoją marżę o 100% i może mniej teraz zarobimy, no ale w końcu to konkurencja jest zdrowa i wszystko w imię dobra naszych klientów" itp itd...

O wiele lepiej by to zabrzmiało niż zarzucanie "nie znania literek i cyferek oraz głupoty" Nam czyli trzem praktykującym prawnikom, socjologowi, politologowi i Ibsenowi...

Bo jeśli o ciulanie idzie, drogi Błotniku, to My a nie Nas, (mam nadzieję iż pojąłeś tą drobną aluzyjkę ;-)

Błotnik
17-01-2008 - 08:37

Z tym sklepem mam tyle wspólnego, że czasem chodzę tam grać i fakt, fajne z nich chłopaki :)

Wiem na 100%, że jeszcze przed końcem listopada był cennik o jakim mówię [bo sam się zaopatrywałem] i widzę, że ceny są nadal takie same jak wtedy

[np. Chimera po 99.90zł]. Mam takie dziwne wrażenie, że macie coś wspólnego z Cytadelą, że ją tak strasznie promujecie. Ale cóż... wasz cyrk - wasze małpy.

Nie wiem jak długo jesteście "praktykujący", ale praktyka dopiero skończona czyni mistrza, a i to nie zawsze.

Od siebie dodam jeszcze tylko, że tyle, że przy innych sklepach też daliście ciała... Poszukajcie sobie gdzie i poprawcie, bo to porównanie wzbudza na razie tylko politowanie.

Błotnik
17-01-2008 - 08:42

Znalazłem - Sfan ma ceny takie same jak Cytadela od 17 października...

I co wy na to, panowie prawnicy/socjologowie/politologowie/Ibsenowie?

Już wiem! Wy jesteście z Faktu lub Naszego Dziennika i dlatego nie piszecie artykułów zgodnie z prawdą!

ibsen
17-01-2008 - 09:10

Witaj Blotniku nasz kochany...

- po pierwsze założyłem że może masz rację, wlazłem na Sfan.pl i sprawdziłem po kolei cena po cenie pozycje z tabelki (17.01.2008 r o godzinie 8.45) i wiesz co? Ceny w tabelce są zgodne z ofertą sklepu. Może ty chłopie masz jakieś zniżki? Jak się zalogujesz to masz listę cen "po zniżce"? Nie wnikam... Niemniej jednak ceny w tabelce są zgodne z cenami na stonę www.sfan.pl

- Chimera na stronie kosztuje 123,99 zł i jak mi teraz napiszesz że źle patrzę albo że jestem głupi to mi opadną ręce... bo jak byk pisze 1 potem 2 potem 3 potem jest

przecinek a potem jeszcze dwie 9... kurwa...

- po drugie termin "skończona praktyka" to się tyczy chyba miśków kończących zawodówkę i praktykujących u ślusarza... po pół roku mają praktykę skończoną

- po trzecie, Błotniku, "politowanie" to bardzo mocne słowo za użycie którego w kontekście mojej skromnej osoby zwykłem pluć w pysk... na szczęście użyłeś go w kontekście tabelki

- po czwarte Błotniku, ciała dajemy tylko naszym żonom oraz kochankom

- po piąte z Cytadelą łączą nas dość miłe i nostalgiczne wspomnienia, nie przeczę, ale nie promujemy jej w żaden sposób, zapewne jednak takiemu znawcy ludzkiej natury jak Ty moje oświadczenie nie wystarczy za dowód, więc ograniczę się do powyższego

- po szóste, przy następnym miażdżącym Naszą nieudolność wpisie, umieść Błotniku link do strony (nie zrzut ekranowy tylko link) z "nowymi - lepszymi" cenami Sfana... to będzie dowód żeśmy buce... sam Cię wtedy przeproszę o ile będziesz w stanie udowodnić że ceny te wyglądają tak dla każdego klienta i rzeczywiście były takie w dniu w którym wklejaliśmy artykuł

A teraz idź się już pobawić swoim małym, posmarować kisielem czy co tam lubisz z rana robić.

Ibsen Bynajmniej Nie Praktykant

ES
17-01-2008 - 09:15

Błotniku: wszedłem na SFana, sprawdziłem: Obliterator - jak w artykule. Chimera - jak w artykule. Podręcznik główny - jak w artykule. Wraithlord - jak w artykule, chyba że wolisz nową edycję - wtedy 154 zł z groszami. Cadian Shock Troops - jak w artykule. Cała reszta też jak w artykule. Po wrzuceniu towaru do koszyka pojawia się rabat, np. Chimera ze 123,99 schodzi na 122,75 - czyli wciąż nie tyle, ile piszesz. Albo więc masz niewidzialną dla zwykłego śmiertelnika zniżkę, albo toczysz pianę bez powodu.

ibsen
17-01-2008 - 09:32

Kurcze, nawet nie o to chodzi że ma się jakieś zniżki! Na boga! Jeśli miał bym być hipotetycznym klientem i miał bym chęć kupić coś przez net, to sprawdzałbym sobie ceny na

stronie, NIE wnikając głębiej, NIE grzebiąc w bebechach sajtu w poszukiwaniu jakiejś informacji o promocjach, nie zastanawiał bym się czy jak się zarejestruję lub zaprzyjaźnię z właścicielami "to będzie taniej?"... Po prostu patrzył bym na ceny na stronie głównej, bo to jest cholerna wirtualna witryna sklepowa i na podstawie tej informacji podejmował bym decyzję.... I kupił bym tam gdzie mieli by najtaniej... Co mi z tego, że jak wrzucę do koszyka to mi się pojawia mega rabat 1%? Skoro ja do tego etapu nie dotrwam zwalony z nóg poziomem cen bazowych?

Ale to tylko taka dygresja mała ;-)

Slaw
17-01-2008 - 09:33
Czołem Błotniku

Zacytuję Osła ze Shrek'a: "Obrażaj, ale higienę zachowaj".

Do zobaczenia
S.
Błotnik
17-01-2008 - 09:43

sami chcieliście, to macie:

www.sklep-fantastyczny.pl

1. Wchodzisz na stronę

2. Naciskasz linka "Warhammer 40.000" [po lewej]

3. Naciskasz obrazek z Gwardzistami

4. Naciskasz na napis "Troops..."

5. Schodzisz na dół strony

6. Widzisz Chimerę

7. Robi ci się głupio, bo cena wynosi 99.90zł

ibsen
17-01-2008 - 09:46

A nie rozmawiamy przypadkiem o sklepie SFan? Czyli www.sfan.pl?

Przecież na tabelce nie ma sklepu www.sklep-fantastyczny.pl...

Więc idź się synu zmarnotrawiony poduczyć gramoty...

:-)

    12   >