Witaj. System subrosa rozpoznał cię jako: gość   :: wróć na stronę główną.
Online
Obecnie jest 1 gość i 0 użytkowników online.

Możesz zalogować się lub zarejestrować nowe konto.
czwartek, 01 marca 2007 - 13:45

Strona gotowa do druku
WH40k

Jako gracz Witch Hunters stwierdzam, że jednym z najczęściej stawianych mi pytań, jest to jak zbudować świtę dla Inkwizytora. Zadanie to można z łatwością schrzanić a różnica pomiędzy mocnym a słabym Inkwizytorem może znacząco wpłynąć na wynik całej armii.

Z niektórymi nie ma żartów. Należą do nich m.in. Inkwizytorzy Św. Inkwizycji. Dlatego życie członków ich świty nie jest wypełnione radością i uśmiechem.

Na początek kilka rzeczy, których należy się wystrzegać rekrutując świtę Inkwizytora:

1. Nie bierz Inkwizytora, jeżeli nie zamierzasz wystawić Zabójców. W armii Witch Hunters są lepsze sposoby na wystawie ciężkich bolterów z BS 4.

2. Nie wystawiaj Lorda Inkwizytora jeżeli nie zamierzasz wystawić trzech slotów z Zabójcami. Inkwizytor ze slotu elit jest równie dobry i o wiele tańszy.

3. Nie próbuj wystawiać Inkwizytora jako jednostki do walki wręcz. Wiem, że to kusząca opcja ale niestety nigdy się nie sprawdza.

4. Nie przesadź z ilością ulepszeń. Staraj się utrzymać koszt punktowy jednostki poniżej 140 punktów dla slotu elit i 180 punktów dla slotu HQ. Jeżeli zbliżasz się do 200 punktów oznacza to, że zbłądziłeś okrutnie.

5. Nie dodawaj członków świty, których nie będziesz potrzebował. Niektórzy z nich są bardzo interesujący i w ogóle fajni, ale generalnie osłabią jedynie oddział.

6. Nie zapominaj o zasadzie Mixed Armour (BBB s. 76), która jest kluczowa dla zbudowania dobrze działającej świty. Naprawdę, przeczytaj ją jeszcze raz.

A oto przykład mojego typowego oddziału Inkwizytorskiego „Strzelający Inkwizytor Elitarny”

  • Inkwizytor (bolter),
  • 3 Serwitorów z ciężkimi bolterami,
  • 1 Acolita (carapace armour, bolter),
  • 2 chirurgów

    Łącznie 136 punktów

    Ten oddział jak na 136 punktów może spowodować sporo szkód i przyjąć rozsądną dawkę ostrzału w zamian. Przeciwko standardowej armii MEq generalnie udaj mi się zachować 100% ich wartości punktowej i oddać 9 strzałów z ciężkich bolterów z BS4 przez każdą z sześciu tur. W ciągu ostatniego roku straciłem ten oddział tylko raz przez SAFH-ową armię (cholerne Eldarskie scatterlasser).

    Wersja budowana wokół Lorda Inkwizytora wygląda tak samo, jedynie dodaję jednego albo dwóch akolitów (w pancerzach carapace). Niech Cię nie kusi kombo działo plazmowe + Sage – zostaw je Inkwizytorom Łowców Demonów.

    Czymże by byli Inkwizytorzy bez swoich pomocników. I kto to wszystko by nosił.

    Rzeczy do rozważenia:

    1. Wystawiam Inkwizytora i Akolitów a bolterami, bo je lubię (i zwykle udaje mi się z nich strzelić, jeżeli przeciwnik się zbliża). Rezultat bardzo podobny do tego gdybym wystawił oddział z brońmy do walki wręcz i pistoletami laserowymi.

    2. Księga Herezji to przyzwoity element wyposażenia, zwłaszcza jeżeli masz swój własny stół (albo Twój klub nie buduje stołów na zasadzie lustrzanego odbicia). Możliwość wyboru miejsca wystawienia w 83% (lub 92%) rozgrywek jest bardzo przydatna.

    3. Lord Inkwizytor z kapturem psionicznym może być wart swoich punktów. Wprawdzie rzadko go wystawiam, ale po ukazaniu się nowego Codexu Eldarów mam więcej pokus w tym kierunku. Wyposażenie w kaptur psioniczny Inkwizytora ze slotu elit to wyrzucenie punktów w błoto.

    4. Bolter-Kusza może być zabójcza w ściśle określonych warunkach. Zwłaszcza w obliczu Hive Tyranta to najlepiej wydane 10 punktów.

    Rzeczy o których warto pamiętać:

    1. Aby korzystać z umiejętności Chirurgów (lub Sióstr Szpitalniczek) musisz lokować obrażenia na Inkwizytorze. o­ni nie działają tak jak Konsyliarze czy Medycy. Jeżeli nie jesteś w stanie lokować obrażenia na Inkwizytorze (z powodu zasady Mixed Armour czy dlatego, że nie jest legalnym celem) wtedy Chirurdzy nie mogą korzystać ze swoich umiejętności. Tak, tak - to oznacza, że musisz wydać 5 punktów, aby pogorszyć pancerz Lorda Inkwizytora do 4+. o­n też musi być wyposażony w pancerz jak większość oddziału.

    2. Aby korzystać z zasad specjalnych Akolitów równiez musisz lokować obrażenia na Inkwizytorze.

    3. Zarówno zasady specjalne Chirurgów jak I Akolitów działają tylko raz na turę.

    4. Serwitorzy balistyczni mają celowniki. Oznacza to, że przed deklaracją strzału możesz zawsze zmierzyć zasięg. Korzystaj z tego na początku fazy ostrzału, ponieważ pomoże Ci się to rozeznać co do zasięgów dla pozostałych broni w Twojej armii. Wielce pomocne.

    5. Serwitorzy balistyczni mają też granaty frag i krak. Nie zdarzyło mi się ich jeszcze użyć ale warto pamiętać, że są.

    6. Inkwizytorzy są psionikami bez względu na to, czy wykupiłeś moce psioniczne. Rzadko będzie to dla nich korzystne, ale warto mieć to na uwadze.

    Najwyżej oceniany na Coolminiornot oddział Inkwizytora ze swoją Świtą.

    Ps. Oryginalny artykuł znajdziecie tutaj.


  • Notatka: Autor: Mkerr
    Fotografie: Coolminiornot.com


    Komentarze

    ES
    01-03-2007 - 15:40
    Wszystkich tych, którzy starali się przebić przez powyższy tekst podczas tych feralnych 5 minut, kiedy był o­n totalnie zblokowany, serdecznie przepraszam. Próba poprawienia jednej rzeczy pociągnęła za sobą zepsucie innej, teraz wszystko powinno grać.

    A co do samego tekstu: krótko, treściwie i na temat jednego z ciekawszych, bardziej rozpoznawalnych oddziałów w świecie 40k. Bardzo miło się czyta, nawet jeśli nie ma się większego pojęcia o wystawianiu inkwizytorów ze świtą :)
    Zgrabne tłumaczenie, Sławku!
    Inkq
    01-03-2007 - 17:16
    Oczywiście, artukuł bardzo dobry. Konkretnie i na temat.

    Ja chciałbym podkreślić szczególnie jeden punkt w tym tekście:
    4. Nie przesadź z ilością ulepszeń. Staraj się utrzymać koszt punktowy jednostki poniżej 140 punktów dla slotu elit i 180 punktów dla slotu HQ. Jeżeli zbliżasz się do 200 punktów oznacza to, że zbłądziłeś okrutnie. (Uczyłem sie tego dość trochę zanim na to wpadłem)
    Slaw
    02-03-2007 - 09:13
    Dla tych, którzy nic a nic nie wiedzą na temat potencjalnych członków Świty Inkwizytorskiej, tłumaczę, że mogą ją stanowić nastepujący członkowie:

    - Akolici,
    - Mędrcy,
    - Wojownicy, wśród których występują - serwitorzy walki wręcz, serwitorzy balistyczni, gwardziści oraz krzyżowcy,
    - Familiarzy,
    - Pokutnicy,
    - Siostry Szpitalniczki.

    Wszyscy o­ni posiadają różne zasady specjalne, oczywiście różny koszt i różne opcje wyposażenia. Generalnie ciężko jest z nich cokolwiek złożyć. Zbyt wiele pokus w różnych kierunkach. Opcje te prawie zawsze okazują się bardzo mizerne podczas gry. Odkrycie, że Inkwyztorzy nie są jednostką do walki wręcz jest chyba kluczowe. Potem można już kombinować. Mimo to złożenie czegokolwiek sensownego z Inkwizytorów jest generalnie bardzo trudne.

    Pozdrawiam
    S.
    Ardis_deLeveren
    02-03-2007 - 13:59

    Jako, że o zbieraniu obstawy Inkwizytora pojęcie mam w najlepszym razie blade, to nie ustosunkuję się do porad z tego artykułu; pochwalę jedynie nie męczące podczas czytania tłumaczenie. ;)